0

Megjelent a Dynamics NAV 2018

Kedves Látogatók ,

 

itt az új Navision (Dynamics NAV 2018) verzió December 1.től letölthető :

    

 

Egyelőre csak W1 és a hivatalos lokalizációk érhetőek el ,de a HRP 2018 Q1-re igéri a magyar lokalizációt.

Főbb újdonságok :

  • Extension v2.0
  • Felhasználói felület módosítása , felhasználók részére
  • Microsoft Flow integráció !!
  • REST api a programozóknak !!
  • Excel sablonok
  • Navigáció tovább fejlesztése
  • Gépi tanulás további integrációja
  • PowerBI content pack

A későbbiekben több i nformációt fogunk megosztani a Dynamics NAV 2018-as (Navision 2018) verziójáról

 

Ha kérdése van , keressen minket telefonon, emailen, vagy csevegjen velünk !

http://fits.hu/hu_HU/kapcsolat/

0

Vállalatok megjelenítése a Dynamics NAV (Navision)-ban

Egy nagyon rövid bejegyzéssel indítjuk a hetet. Több alkalommal felmerült a kérdés, hogy hogyan lehet megkülönböztetni az éles és a teszt adatbázist, ha a vállalat neve teljesen azonos.

Az Kiszolgáló kiválasztása a rengeteg teendő mellett hosszú folyamatnak tűnhet. A Dynamics NAV újabb verzióiban viszont létezik egy funkció, amely egyszerűsíti az életünket.

A Vállalat adataiban megkapjuk a választ a kérdésünkre. A Rendszermutató fülön a Rendszermutató mezőben válasszuk az Egyéni szöveg, Adatbázis vagy Vállalat+adatbázis opciót. A Rendszermutató szövege mezőben kitölthetjük az egyéni beállítás megjelenítendő szövegét. A harmadik mezőben pedig színt választhatunk a vállalat nevének kiemelésére.

 

Egy kis segítség a színekhez:

Normál – nincs kiemelés

Hangsúly 1 – piros

Hangsúly 2 – kék

Hangsúly 3 – világoszöld

Hangsúly 4 – sötétzöld

Hangsúly 5 – lila

Hangsúly 6 – fekete

Hangsúly 7 – sárgászöld

Hangsúly 8 – zöld

Hangsúly 9 – fehér

 

 

 

 

0

Power BI frissítés – 2017 október

Power BI frissítés – 2017 október

 

2017 októberében sem maradhattunk Power BI frissítés nélkül. Olyan újdonságok jelentek meg a Power BI Desktopban és a Power BI Service-ben (webes felület) egyaránt, melyek még könnyebbé teszik a felhasználók számára a riportok közötti navigációt, valamint könnyebben értelmezhetőbbe, átláthatóbbá is válnak ezen riportok a döntéshozók számára. Vegyük tehát sorra milyen új megoldásokkal találkozhatunk a Power BI legújabb verziójában.

  • Könyvjelzők

Riportjainkat ezentúl könyvjelzők közé tudjuk sorolni, ahol könnyen átláthatóak lesznek azok számunkra. A képernyő jobb oldalán felsorolva tekinthetjük meg őket, amint létrehozásra kerültek. Ha két riport csupán szűrésben különbözik egymástól, ezeket különböző szűrő feltételekkel egy-egy könyvjelzőbe elmentve egyszerű áttekintést kaphatunk róluk. Összehasonlítani is sokkal egyszerűbb lesz így minden egyes riportot. Tegyük fel, hogy Magyarországon belül a városok szintjén szeretnénk vizsgálni az eladások számát, és nem szeretnénk mindig egy legördülő listában kiválasztani az adott várost, melyre éppen kíváncsiak vagyunk, a főbb városokra leszűrve a riportot a könyvjelzők közé tudjuk azokat menteni ahol mindig csupán az adott város adatai jelennek meg. A webes felületen, a nézet (view) lehetőséggel könyvjelzőinket teljes képernyőn egymás után tudjuk megjeleníteni mely nagyban segíti az egyszerű értelmezést és a gyors áttekinthetőséget.

  • Spotlight

Megjelent továbbá egy úgynevezett Spotlight funkció is, mely segítségével egy adott dashboardot tudunk kiemelni a többi közül, így könnyedén koncentrálhatunk csupán az adott grafikonra vagy táblázatra. Ez nagy segítség lehet a felhasználók számára ha több kisebb dashboard, vagy táblázat jelenik meg a riportján, így amelyre éppen szüksége van könnyedén átláthatóbbá képes tenni.

  • Link

A könyvjelzőkhöz kapcsolódóan most már úgynevezett linkeket is be tudunk állítani. Az alábbi képeken láthatunk egy választási lehetőséget a ‘Scatter’ (szórás) és a ‘Matrix’ (mátrix) vizualizáció között. Ez azonban csupán egy kép, mely mögött el van rejtve egy másik kép is, ahol a kiválasztott vizualizáció éppen a mostani ellenkezője. A képre ha egy linket állítunk be ami egy már korábban létre hozott könyvjelzőnkre mutat, az alábbit figyelhetjük meg.

Jelenleg a ‘Matrix’ (szórás) vizualizáció van kiválasztva, és a kép alatt láthatjuk is a mátrixunkat. Ám miután beállítottunk egy linket a képünkre, egy kattintással megjelenik a másik kép, amin a választás már a ‘Scatter’ (szórás) vizualizációra mutat. Továbbá a linkünk, ami a képünkön van, egy korábban létrehozott könyvjelzőre utal, amin ugyanezen adatok jelennek meg csak ‘Scatter’ (szórás) megjelenítésben, így a kattintásunk után a link aktiválódik és megjelenik a ‘Matrix’ (mátrix) helyett a ‘Scatter’ (szórás) vizualizációnk.

Könyvjelzőként elmentett riportjainkat a Power BI Service-ben (webes felületen) is megtalálhatjuk, valamint teljes képernyős nézetben egymást követve értelmezhetjük és vizsgálhatjuk őket, így segítve a könnyebb és megalapozottabb döntéshozatalt.

A szórás vizualizációban  (Scatter) is történt egy kis újítás, már több fajta kitöltéssel tudjuk megjeleníteni az egyes adatpontokat, és az egyes kategóriákhoz ezek külön is hozzárendelhetőek, így a dashboardon egyszerre több megjelenítést is el tudunk érni (háromszög, négyzet, kör megjelenítések).

Az új verzióba továbbá megint találhatunk egy újabb adatforrás lehetőséget, Vertica néven, ahonnan szintén tudunk adatokat importálni a Power BI Desktopba. Ami fontos lehet a felhasználók számára, hogy megjelent a Power BI a Windows Store-ban is, ennek köszönhetően egyszerűen le lehet onnan tölteni, sőt az újabb frissítéseknél nem kell újra és újra letöltenünk a legújabb verziót, hanem automatikusan frissül nekünk az alkalmazás az áruház segítségével.

A legújabb verziót letöltheti a következő oldalról: https://powerbi.microsoft.com/en-us/desktop/?WT.mc_id=Blog_Desktop_Update

0

Cash flow modul a Dynamics NAV (Navision)-ban – 1. rész

A Dynamics NAV a 2013-as verziójától kezdve tartalmazza a cash flow modult. Erről fog szólni a mai bejegyzésünk.

 

A vállalat pénzügyi helyzetének pontos megállapításához nélkülözhetetlen a pénzáramlás megértése, hogy biztosíthassuk a társaság fizetőképességét.

Ha ismerjük a vállalat pénzügyi helyzetét, akkor azt is tudjuk, hogy a társaság képes-e időben teljesíteni kötelezettségeit.

Az előrejelzett bevételekből és kiadásokból a program kiszámolja az esetleges hiányt vagy többletet, ez alapján meghatározható, hogy milyen korrekciós intézkedésre (pl. hitelcsökkentés) van szükség, ezzel segítve a döntéshozók munkáját.

Különböző cash flow terveket hozhatunk létre. A terv elkészítésekor integrálhatjuk a főkönyvben található tételeket. A beszerzési részleg szolgáltatja az esedékes követeléseket, míg az eladási részleg a még nyitott követeléseket. A tárgyi eszközök tervezett beruházását, valamint tervezett kivezetését is rögzíthetjük. Ezeken felül egyéb befolyásoló tényezőket, ún. kézi bevételeket (pl. bérleti díj, pénzügyi kamat) és kiadásokat (pl. hitel, tervezett befektetés, prémium kifizetés a munkavállalóknak) is rögzíthetünk a tervben. Ezeket a kézi bevételeket és költségeket tervezhetjük egy meghatározott időtartamra és használhatjuk ezeket a likviditás kiszámításánál.

A Microsoft Dynamics NAV cash flow moduljában egyszerre több cash flow előrejelzést is létrehozhatunk párhuzamosan. Például minden hónapban újból kiszámíthatjuk a készpénzforgalmát, és az értékeket történetként menthetjük.

A cash flow legfontosabb jellemzője a cash flow számlatükör, ahol a cash flow előrejelzés tételei regisztrálva vannak. A cash flow számlatükör beállításai némiképp hasonlóak a főkönyvi számlatükörhöz.

Cash flow számlatükör beállítása: Példa: Idén februárban egy nagyobb hitel felvételét tervezi, mert nagyobb beszerzésekre lesz szükség. Ehhez hozzuk létre a cash flow számlatükörben a 0090 Hitel cash flow számot. Ennek beállításaiban válasszuk a tétel típust, valamint a forrás kézi cash flow bevétel lesz

Cash flow beállítás: Ahhoz, hogy az egyes tételek a megfelelő cash flow számlákra kerüljenek, be kell paramétereznünk a modult, mely cash flow számlákra kerüljenek a cash flow követelések, kötelezettségek, nyitott eladási és beszerzési rendelések, szolgáltatások, valamint a tervezett BE beszerzési/eladási tételek.

 

A következő részben pedig jön a lényeg – segítünk a paraméterezésben is. 🙂

0

Összeg- és számlakerekítések a Dynamics NAV-ban (Navisionban)

Egy rövid bejegyzés következik, hogy egyszerűsítsük a Dynamics NAV-ban (Navisionban) található tizedesjegy beállításokat. Pl. az eladási számla sorában az adott cikk egységára, a sor teljes összege, illetve a számla végösszege hány tizedesjeggyel kalkuláljon

Mindez a főkönyvi könyvelés beállításaiban paraméterezhető.

 

Összeg kerekítési pontossága = Sorösszeg és számlaösszeg kerekítési pontossága

Ha 0,01-et álltunk be, akkor a sorokban lévő sorösszegeket és a számla végösszegét is 2 tizedesjegyre kerekíti.

Ennek beállításához teljesen új, üres vállalat szükséges, amelyben még nincsenek könyvelt tételek!

 

Összeg/egységösszeg tizedesjegyeinél használható egész szám vagy képlet, melyben az első számjegy a minimum, a második számjegy a maximum tizedesjegyek száma.

Pl. 2:4 érték értelmezése: egész számot két tizedesjegyre (125,00), tört számot 4 tizedesjegyre kerekít (125,2232)

0:5 érték: egész számot egészként jelenít meg (125), törtet 5 tizedesjegyre kerekít (125,12346)

Akkor is módosítható, ha már léteznek könyvelt tételek az adott vállalatban.

 

A devizák kerekítését a Pénznemek alatt, ugyanilyen módon állíthatjuk be.

0

Dynamics NAV konfigurációs mód

A Dynamics NAV (Navision) használata során a felhasználók beállíthatják maguknak, hogy melyek azok az oszlopok ill. mezők, amik irrelevánsak számukra, és azokat, amiket látni szeretnének, valamint ezek sorrendjét, ezzel könnyítve és gyorsítva a munkájukat.

Dynamics NAV bevezetése során többször felmerült már az alábbi kérdés: Minden felhasználónak egyesével kell elvégeznie ezeket a beállításokat?

Szerencsére az újabb verziók kínálnak számunkra egy gyorsabb megoldást, melynek lényege, hogy szerepkörönként megadhatók ezek a beállítások, amiket ezután a felhasználó tovább módosíthat szükségletei szerint. A megoldás a Navision konfigurációs üzemmódban történő indítása.

Navigáljunk el a következő helyre:

  • NAV 2015 esetén C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics NAV\80\RoleTailored Client
  • NAV 2016 esetén C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics NAV\90\RoleTailored Client
  • NAV 2017 esetén C:\Program Files (x86)\Microsoft Dynamics NAV\100\RoleTailored Client

Itt hozzunk létre egy parancsikont (Send to -> Desktop, vagy Küldés -> Asztal)!

Az asztalon keletkezett új parancsikonra kattintsunk jobb egérgombbal, majd válasszuk a Tulajdonságokat, vagy Properties-t.

A megjelenő ablakban a Target, vagy Cél mezőjének a végére írjuk be, hogy -configure  –profile:”Profilazonosító”, attól függően, hogy melyik profilt akarjuk szerkeszteni.

A kitöltés után kattintsunk az OK-ra és nevezzük át a parancsikont pl. Dynamics NAV accounting manager config-ra.

Ezt elindítva az itt elvégzett módosítások minden, az adott szerepkörhöz tartozó felhasználó NAV-jában megjelennek.

 

0

Dynamics NAV 2017 – (CU7)

A HRP oldaláról vagy partnerektől elérhető az új lokalizált Navision 2017.

 

Ime mik lettek javítva a global package-ben

Platform hotfixes

ID Title
200809 Pages that are opened modally show only the first 20 rows.
200875 The Excel add-in fails when a company has special characters.
204346 The BOM structure page does not show the right caption in the Type field when it is a machine or work center.
206871 Issue with extensions cause the tenant database and the application database to be out of sync.
209594 The Notification datatype does not surface or work when used with the OnInsert trigger and the OnModify trigger in table objects.
210888 Client add-in events do not work in the Windows client.
211564 The DateTime range filter does not consider the appropriate time range.
211741 The client crashes on reading the first array element letter.
212381 The Web client does not close forms correctly when you open a new report and then close the current page by using actions.
212697 Some reports always default to landscape orientation after you upgrade from CU4 to CU16.
212898 When you define and use Timestamp columns in an extension, the upgrade management fails.
213466 New-NavCrmTable cmdlet AuthenticationType accept a string but not an enumeration.
213570 QuickEntry stops working after you customize a page.
213837 The OK&New action does not show UI validation errors.
214085 Move OpenSource\Library\Aspose.Words for .NET to the nuget package.
214118 Incorrect link in the New-NAVCRMTable cmdlet help for the ConnectionString parameter.
214835 Invalid object name $ndo$tenantsSelectAllReadyTaskScheduleCmd.
215121 “A call to Microsoft.Dynamics.NL.DigipoortServices.Deliver failed with this message: Authentication failed because the remote party has closed the transport stream” error message when you submit the Elec. Tax declaration (Digipoort) report in the Dutch version.
215340 It is not possible to transfer data to the tax office with the old certificate after the ELSTER public certificate for COALA was changed.

Application hotfixes

ID Title Functional area Changed objects
209712 The location code is empty when you create a bin code. Warehouse TAB 7354
210093 When you copy several lines from one Vendor Purchase Prices page to another, only the last line is pasted. Purchase PAG 7002 PAG 7012 TAB 7002 TAB 7012
211027 The Adjust Inventory feature causes open outbound entry, jeopardizing inventory costing or reconciliation procedures. Inventory PAG 30
211371 The Applies-to ID field is filled after you use the Post Payment Only function from the Payment Reconciliation Journal page. Cash Management COD 370
211586 The Job No. and Job Task No. fields should not be editable directly on the sales invoices lines. Jobs PAG 47
211625 “The date is not valid” error message when you remove an expected receipt date value from the purchase header. Purchase COD 99000815 TAB 38
211726 If you use the Configuration Worksheet page to import journal lines with dimensions as columns, the global dimension fields are not populated after the import. Administration TAB 81
211763 The quantity in the Transit column is not updated on the Item Availability by Period page when there is a shipped transfer order not yet received. Inventory COD 353
211797 An error related to the standard cost worksheet batch name is generated when you select different companies in the same database and do not have the same batch name used in each company. Manufacturing PAG 5840 PAG 5841
211805 Incorrect item tracking when you create the invoice through intercompany and use the Get Shipment Lines function. Finance COD 427 COD 6500
211976 Issue with the Calculate Inventory value in the revaluation journals where the Average Cost Calculation type is By Item Location & Variant and the user filters to a specific location to revalue a specific item in a specific location with a non-invoiced quantity. Inventory REP 5899 TAB 5802
212187 Differences between general journal and payment reconciliation journal postings with payment tolerance. Cash Management TAB 1294
212225 The DROP SHIP purchasing code can be selected on the purchase order line without entering a sell-to customer. Purchase TAB 39
212354 The Overdue Balance ($) field in the Vendor Statistics FactBox shows as a negative amount while all other balances show as positive amounts. Purchase TAB 23
212385 If you insert a G/l account in the Freight G/L Account No. field on the Sales & Receivable Setup window and you run the Where-Used function of the G/L account, the result does not show the Sales & Receivable Setup table. Finance COD 100
212485 “The value ‘PAA/AHgAbQBsACAAdgBIAHIAcwBp…’ has a length 1040, which exceeds the maximum size of the destination type Text” error message if you try to import files from an already successfully exported workflow containing many response conditions. Administration XML 1501
212730 “Nothing to handle” error message when you run the Create Pick function in the pick worksheet. Warehouse COD 7311 TAB 7326
212927 When you post an undo receipt for an item that is related to a job, the purchase item ledger entry and negative adjustment are not invoiced. Jobs COD 22 COD 5813 COD 5817 TAB 5802
212971 If you change a word template in a segment for a specific contact, the changes are not saved. Marketing TAB 5062 TAB 5065 TAB 5077
212983 When you create a sales return order by using the Get Posted Document Lines to Reverse function and you choose the posted shipments, then the client does not check if prices include VAT. Sales COD 6620
213092 The Calculate Counting Period function in physical inventory journals does not show SKUs that have past the due counting period or when the work date is after the ending date of the counting period. Inventory COD 7380
213221 A job queue entry is always retained for a limited user when you open a company. Administration COD 455
213466 New-NavCrmTable cmdlet AuthenticationType accepts a string but not an enumeration. Administration N/A
213591 “The file name xxx.DOC already exists” error message when you try to save an attachment with an interaction and you get an error in the process. Marketing COD 5051
213636 When you create a new reminder, the No. of Reminders value is not updated correctly on the reminder line. Finance PAG 434 PAG 435 PAG 438 PAG 439
213778 “The length of the string is X, but it must be less than or equal to 80 characters. Value: Firm Planned Prod. Order Component Y” error message when you reserve a specific lot against a component. Manufacturing PAG 498
213937 A user-friendly error message is required when you open the Dimension Combination page in a new company that has no dimensions created. Administration PAG 538
213968 “There is no Entry Summary within the filter.” error message when you fill the Serial No. .field after the Lot No. field in an inventory put-away document. Warehouse N/A
214038 In the payment reconciliation journal, a difference is posted for a currency bank account, and the general ledger entries are created with zero amount. Cash Management COD 370
214103 A value entry that represents a partial sales invoice item charge recognizes the full amount of all item charge units as sales amount (actual). Sales TAB 37
214158 The projected inventory on the Item Availability by Event page is wrong when in-transit quantities exist. Inventory TAB 5530
214191 “Remaining Quantity must be equal to ‘1’ in Item Ledger Entry: Entry No.=337. Current value is ‘0’” error message when you record an undo receipt of an item of type Service. Purchase COD 22 COD 5817
214193 Issue when an item ledger entry representing an undo shipment has remaining quantity 1 and the entry is open. Sales COD 22 COD 5817
214241 The line discount calculation percent is validated on the job planning lines even though the Allow Line Discount check box is not selected for the sales price. Jobs COD 7000
214359 When you post a purchase order to an IC partner with a currency code, it creates an outbox transaction without a currency code. Finance COD 427
214414 The quantity of an underlying component is incorrect when the item has multiple units of measure. Inventory COD 905
214448 The Copy Document function does not copy the shipping address from the source document. Purchase COD 6620
214776 Issue with naming of menu items for analysis views. Finance MEN 1010
214847 The next counting period dates are not updated on the SKU card when the work date has passed the due date of the current inventory period. Inventory COD 7380 TAB 27 TAB 5700
214851 The next counting period dates are not updated on the item card when the work date has passed the due date of the current inventory period. Inventory COD 7380 TAB 27 TAB 5700
214868 “Qty. to Handle (Base) in Tracking Specification for Item No., Serial No.: T, Lot No.: is currently A. It must be B” error message when you post a sales return order. Sales COD 6501
215295 Forward flushing consumption by operation does not consume when the operation starts but when it finishes. Manufacturing COD 22
215353 A FlowField in the Team Name table has a length of 30 while the team name has 50 in the related table. Marketing TAB 5084
215496 A location can be deleted even though it is used by SKUs. Inventory TAB 14
215646 The balance and payment discount shown on the Apply Customer Entries page are not what is posted at the end. Finance PAG 232 PAG 233
215705 The Copy Document function does not copy the shipping address from the source document. Purchase COD 6620
213654 When you unapply and void a foreign check payment, the dimension set ID is missing on the realized gain/loss entry. Finance COD 367
213568 The planning worksheet does not combine purchase orders for the same vendor together. Manufacturing COD 333

 

https://support.microsoft.com/en-us/help/4024642/cumulative-update-07-for-microsoft-dynamics-nav-2017-build-16996

0

Gyártási folyamat a Dynamics NAV-ban (Navision-ben) – 1. rész: Létrehozás eladási rendelésből

A Dynamics NAV-ban háromféleképpen tölthetjük fel a készletet: beszerzéssel, összeállítással (Dynamics NAV 2013 verziójától kezdve) és gyártással. Az összeállítás beállításairól és folyamatáról két korábbi bejegyzésünkben olvashattatok.

Most a gyártás folyamatát fogjuk leírni, a közeljövőben kitérünk a gyártás teljes paraméterezésére.

A cikkeknél beállítható, hogy rendelésre vagy készletre gyártandó-e az adott termék. Ennek beállítása segítheti a tervezési funkciókat.

Ezen felül rögzítenünk kell a gyártáshoz szükséges beállításokat. A műveletterveknél állítsuk be, hogy a gyártás során mely gépcsoportot ill. műhelyt használjuk, illetve ezen belül megadhatjuk a beállítási, üzemi és várakozási időt, hulladék%-ot, illetve ezek költségeit. A Gyártási DBJ mezőben kell hozzárendelni azt a darabjegyzéket, amely alapján az adott cikket készre jelentjük. A gyártási darabjegyzék fej részében rögzítjük a késztermék adatait, míg a sorokban azokat az alkatrészeket és mennyiségeket, amelyeket felhasználunk a gyártás során. Mind a művelettervnél, mind a gyártási DBJ-nél fontos, hogy az állapota jóváhagyott legyen, enélkül nem fogjuk tudni elindítani a folyamatot. Amennyiben a már jóváhagyott adatokon szerkeszteni szeretnénk, az állapotot módosítsuk fejlesztés alatt-ra, majd a módosítás végeztével ismét jóváhagyottra.

 

Ha eladási rendelésen olyan terméket rögzítünk, amelyből nincs készlet az adott raktáron, jelzi a rendszer.

Közvetlenül az eladási rendelésből is generálhatunk gyártási rendelést az alábbi módon:

Ha több sorunk van, csak a kijelölt sorokról fog létrehozni a rendszer gyártási rendelést, ekkor a létrehozandó rendelés típusát is kiválaszthatjuk.

A fenti képen látható, hogy három rendeléstípusból választhatunk, ezekkel együtt 5 fajtája van a gyártási rendeléseknek.

Szimulált gyártási rendelés: Ajánlatadás előtt hozzák létre, szimuláció, tehát a rendelések tervezésére nincs befolyással.

Tervezett gyártási rendelés: A tervezési folyamatból jönnek létre, de létrehozhatók manuálisan vagy az eladási rendelésből. Becslést adnak a gépcsoportok és műhelyek terhelésére, így elősegítik a kapacitástervezés folyamatát.

Biztosra tervezett gyártási rendelés: Szintén létrejöhet tervezésből, eladási rendelésből, vagy manuálisan. Jelentkezik a gépcsoportok és műhelyek terhelésében, segít az ütemezésben.

Engedélyezett gyártási rendelés: Innen indítható az alapanyagok felhasználása és a késztermékek készletre vétele, amely történhet több részletben is.

Befejezett gyártási rendelés: A már legyártott cikkeket tartalmazza, ennek segítségével a teljes rendeléstörténet visszakereshető. A befejezett gyártási rendelés már nem módosítható, és nem állítható vissza. Ilyen esetben cikknaplóval, pozitív és negatív helyesbítéssel tudjuk helyreállítani a gyártás előtti mennyiségeket és költségeket.

 

Ezúttal biztosra tervezett gyártási rendelést hoztunk létre az OK gombbal. Ezután a tervezésnél megjelenik az eladási sor módosult állapota.

Ezzel egyidejűleg létrejön az eladási rendelési sor és a gyártás sor közötti foglalási kapcsolat.

Következő bejegyzéseinkben a gyártási folyamat további szakaszait tekintjük át.

 

0

Dynamics NAV (Navision) intrastat funkciója

Az intrastat jelentéskészítés funkció arra szolgál, hogy az EU-n belüli vállalatok eleget tehessenek havi beszámolói kötelességüknek az állam felé, más, EU-n belüli országokkal kapcsolatos árumozgásaikról.

Mint ahogy a Dynamics NAV-on belül szinte mindenhez, ennek használatához és megfelelő működéséhez is előzetes paraméterezés szükséges.

Alapvetően 5 beállítás elengedhetetlen a használatához:

-Országkód/régió beállítása a szállító kartonon

-Országkód/régió tábla (T9) intrastat kódjainak megadása

-VTSZ szám rögzítése a cikkek kartonján

-Intrastat naplósablon illetve naplólapok beállítása

-Stat. jelentések beállítása: Itt megadható, hogy csak bizonyos tételeket listázzon ki, pl. csak amelyek rendelkeznek tranzakciótípussal; illetve itt tudjuk megadni a fájl exportálásának helyét is.

 

Ezeken felül még az adatszolgáltatás keretében célszerű előre beállítani a termék származási országkódját és nettó súlyát, a partner szállítási és kiszállítási módját valamint a tranzakciótípust.

 

Az intrastat naplólapok beállítása a többi naplóéhoz hasonlóan történjen. Létre kell hoznunk egy naplósablont. Évente célszerű újat használni, így nevezzük el évszámok alapján.

Ezeken belül külön időszakokra vegyünk fel naplólapokat. A statisztikai időszakban állítható be, hogy az adott naplólapban melyik időszakot vegye figyelembe a rendszer a tételek kigyűjtésekor. Nyissuk meg a naplólapot a Napló szerkesztése gombbal.

A Tételek gombra kattintva megjelenik a naplólapoknál beállított statisztikai időszak -tól/-ig tartománya.

A rendszer listázza a felküldendő tételek minden adatát. Ezekből a fejlécben található funkciógombok segítségével generálhatunk egy fájlt, amelyet később felküldhetünk az adóhatóság felé.

2

Dynamics NAV 2017 magyar lokalizáció

Tegnap kaptuk a hír a HRP-től ,hogy a magyar lokalizáció a Navision 2017-es változatához, átment a CFMD eljáráson , így hamarosan a hivatalos partnerektől is elérhető lesz az új Magyarországi jogszabályoknak megfelelő és lefordított Dynamics NAV (Navision) .

 

A CFMD rövidítés a Certified for Microsoft Dynamics -t takarja azaz minősítve a Microsoft Dynamics platformra.

A minősítés nem csak Dynamics NAV platformokra van ,hanem AX, CRM plaformokra készült add-onokhoz.  Ilyenkor a Microsoft átvilágítja az addon-t mennyire követi a platform szabványait , okoz-e gondot , stb.