Kategóriák

ERP Bevezetés – 2.

Az első cikkben már szóltam arról , milyen terméket válasszünk ki.

Most kicsit vizsgáljuk meg azt, milyen feladataink lesznek a projekt indításakor, bevezetésekor.

 

 

Nyilvánvaló, hogy mielőtt termékek kiválasztásáról kezdenénk el gondolkozni előtte már történik valami. Valamilyen krízis vagy stratégiai döntés miatt elkezdünk gondolkodni a meglévő rendszer kiváltásán, de legalábbis tovább fejlesztésén.

 

Minden projektben a legfontosabb és legkockázatosabb feladat a miénk (megrendelőké), mert az igényeinket csak mi magunk tudjuk jól megfogalmazni. Viszont, ha ezt nem megfelően tesszük, akkor az az egész projekt sikerét, költségvetését és időtartamát veszélyeztetheti.

 

A továbbiakban lesz szó még az egyébb kritkus teendőkről most koncentráljunk az igények megfogalmazására.

 

Ki fogalmazza meg az igényeket? Válasszunk ki olyan elhivatott kollegákat akik egy egy szakmai terület szakértői, nap mint nap dolgoznak a területen és értik a problémákat, folyamatokat. Mindenképpen biztosítsunk a kollegáknak dedikált szabadidőt a projektre, különben ezek az igények nem lesznek jól megfogalmazva.

 

Egy egy ilyen felmérés során célszerű megvizsgálni, elég hatékonyak-e a folyamataink, amennyiben szükség van rá változtassuk meg a folyamatokat is.

 

Milyen formátumban dokumentáljunk ? Ez gyakorlatilag majdnem mindegy , a lényeg az , hogy minden igényt kellőképpen átgondoljunk és az érintett területek is be legyenek vonva az ellenörzésbe.

 

A projekt elején döntsük el mik a reális célok, és mik azok az igények amiket egy későbbi bevezetés során vizsgálunk(pl. a CRM modul nem része a mostani bevezetésnek, jövőre új projektet indítunk rá). Ezeket a döntéseket egyezettessük mindenkivel. Tipikus probléma, hogy a célokat túl nagyra szabjuk és később ezeket nem tudjuk teljesíteni.

 

Legyen folyamatunk a változások kezelésére. A projekt menete során újabb és újabb igények fognak felmerülni. Ezeket az igényeket nagyon pontosan kell megvizsgálni, és engedélyezni figyelve a projekt időtervére és költségvetésére.

 

Egy kimutatás szerint (mely 365 informatikai vezető közreműködésével készült) az első három indok ami miatt leállítják a projekteket:

  1. Nem megfelelő vagy hiányos igény definició
  2. A megfelelő kulcsfelhasználók nem elérhetősége vagy a projektből való kihagyása
  3. Erőforráshiány

 

Az igényeket egyeztessük mind a projekt tagjaival mind a felsővezetőkkel akik érintettek.

(Ez a bejegyzés korábban az erpblog.hu-n jelent meg ,de azt gondoltam itt a Dynamics NAV (Navision) blogon is hasznos lehet főleg mert most már másutt nem érhető el az anyag.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ellenörzés * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

*
Írja be a szöveges dobozba a képen látható szöveget! Kattintson a képre ha , akarja hallani a szót!
Anti-spam image