Kivételesen, nem unalmas téma következik .
Tekintve hogy , változik a teljes licenszelési struktúra a Business Central (Dynamics NAV legutolsó verziója) megjelenésével , szeretném összefoglalni mit tudunk eddig.
Először is amint hozzánk megérkezik a Business Central , kétféle módon tudjuk majd megszerezni :
- Előfizetés (CSP) ez a licensz nevesített felhasználóra vonatkozik és ún “dual use” jogosultságú , azaz lehet a telepített rendszerhez is használni
- Örökös licensz csak az ún “on-premise” telepített rendszerre jó, nevesített felhasználót takar
Azaz fontos hír : megszünik a konkurrens licenszelés. Aki még korábbi Dynamics NAV (Navision) licenszel rendelkezik annak még jár, ez a jog ,de egy upgrade / licensz tranzició ezt változtatni fogja.
Felhasználó típusok :
- Teljes jogú felhasználók :
- Essentials
- Premium
- Limitált jogú felhasználó:
- Team Member
A két teljes jogú licensz között itt van a különbség:
Dynamics 365 Business Central Essentials:
• Pénzügy/Könyvelés
• CRM
• Projekt Modul
• Supply Chain
• Human Resources Management
• Raktári modul
Dynamics 365 Business Central Premium:
• Mindent tartalmaz amit az essentialls
• Szervíz modul
• Termelés
A Team Member jogosultsága megváltozik a korábbi limited userhez képest :
- Olvashat bármilyen rekordot (ha van joga hozzá)
- Módosíthat már létező rekordokat
- Jóváhagyhat , elutasíthat workflow feladatokat (ami a felhasználóhoz van rendelve)
- Árajánlatokat hozhat létre, módosíthat és törölhet
- Személyes adatokat módosíthat
- TimeSheet adatokat tölthet ki
- PowerApps használatra jogosult
Maga az előfizetés a következőket tartalmazza :
- 1 db éles BC példány
- Fájl tárolás (??) korlátlan
- Adatbázis méret korlátlan
- Külső könyvelői licensz 1 db
- Vállalatok száma korlátlan
- Cortana Intelligence (1800 mp / hónap)
Árak … ezek nem hivatalos magyar árak , hiszen magyaroszágon nem jelent meg, de alább találjátok a mostani árakat a nemzetközi piacról.
Legutóbbi hozzászólások