Biztos sokszor merült fel bennünk , ki miért hogyan csinálta ezt a módosítást.
A komolyabb vállalatirányítási rendszereknek mindig van változás követése ,hogy lehessen auditálni milyen változásokért kik a felelősek.
A Microsoft Dynamics NAV (Navision) is tartalmaz ilyen funkciót. Fontos tudni azonban, hogy a rendszerben alapból nincs beállítva a nyomkövetés. Ezt vagy a bevezető (partner) cég végzi el , egyeztetve a felhasználókkal vagy a kulcsfelhasználókra marad ez a feladat.
Általában az is jó kérdés mit kell auditálni és mennyire.Érdemes megfontolni mivel terheljük a rendszerünket .
Nos következzen az hogyan tudjuk ezt alkalmazni a Microsoft Dynamics NAV (Navision) rendszerében:
A képernyőn megtalálható ,hogyan tudjuk bekapcsolni a változás naplót és innen tudjuk a bővebb beállításokat is elvégezni.
Mielőtt , aktiváltuk a naplózást , be kell állítsuk milyen objektumokat és azok milyen eseményeit figyelje a rendszer.
A Microsoft Dynamics NAV (Navision) rendszer alapjai a táblák. Ezekben tárolja az adatokat a rendszer és értelemszerűen ezeket érdemes/lehet naplózni. Egész pontosan a táblákba való beszúrást(új adatok felvitele), módosítást és törlést lehet nyomon követni .
Fontos , hogy vagy a tábla minden mezőjét figyeli a rendszer , vagy mi magunk mondhatjuk ,meg mely mezőket figyeljen a rendszer.
A képen látható hogyan lehet beállítani mit figyeljen a rendszer és a három pontra kattintva lehet beállítani mely mezőket figyeljen , ha nem az összes mező opciót választottuk.
Fontos tudni , hogy miután minden beállítást elvégeztünk , újra kell indítani minden Dynamics NAV (Navision) klienst, hogy a változások mindenkinél érvényre kerüljenek.
Ezek után a menüben megtaláljuk a változás naplót is amiben a beállításoknak megfelelően már látható ki mikor milyen módosítást végezett. Értelemszerűen ezt a változás napló funkció elérését , jogosultságokkal lehet korlátozni (erről majd egy későbbi bejegyzésben szólunk).
Legutóbbi hozzászólások